Duitsland studentenvisum

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    geen_examen
    deelnemer

    Allereerst hallo allemaal. Ik ging naar het visuminterview om 30.09.2010 op 07.15.
    Ik heb al het papierwerk voorbereid
    (schoolacceptatie, cursusregistratiecertificaat…..)
    Mijn taalcursus start op 25 oktober 2010. Ik wil de taalcursus niet missen. Ik belde het consulaat en kreeg geen informatie over de situatie. Is er een nadeel voor mij om te bellen en informatie te krijgen? Moet ik op 19 oktober 2010 een e-mail sturen naar het consulaat waarin staat dat mijn cursus begint en dat ik een visum wil krijgen?

    Bij voorbaat dank voor uw opmerkingen.

    geen_examen
    deelnemer

    Er is één ding dat ik ben vergeten toe te voegen aha. Met grote afleiding vergat ik het document te geven dat de cursus voor 2 maanden betaald was, is het goed om het later te geven?

    liefdesmeisje
    deelnemer

    Heb je een document waarom je een taalcursus in Duitsland nodig hebt? (een papier van de werkplek over de noodzaak, een document van de school dat het nodig is voor mijn opleiding? Zo ja, heb je het gegeven? Ik neem aan dat je geen vragen kunt stellen over je visum voor 4 maanden

    geen_examen
    deelnemer

    Ik heb 3 jaar Duits gestudeerd op school, ik heb het document vertaald en meegenomen. Ik ga naar de taalcursus omdat mijn taal niet genoeg is, zou het niet vreemd zijn om dit nog eens te vermelden?

    geen_examen
    deelnemer

    Is er niemand om te helpen? omhoog

    liefdesmeisje
    deelnemer

    Er wordt gezegd dat het moeilijk is om een ​​visum te krijgen vanwege de taalcursus, dus ik zei daarom. Wilt u een document dat het verplicht is om een ​​taalcursus in Duitsland te volgen? Anders is de kans op afwijzing groot omdat ze Duits in hun eigen land kunnen leren. Omdat ze denken dat je doel niet is om de taal te leren, maar als een manier om je in Duitsland te vestigen. Natuurlijk is er niets dat ze zullen weigeren, ik hoop dat je gaat

    geen_examen
    deelnemer

    Een andere vriend van mij ging er vorig jaar heen. Ze willen het al als een noodzakelijk document. Vind je het erg als ik een e-mail stuur?

    liefdesmeisje
    deelnemer

    Ik weet het niet. Ze zeggen niet eerder dan 4 maanden te bellen en het te vragen. Ik denk niet dat het een probleem zou zijn, ze antwoorden hoogstens niet, dat is alles..

    cciwann
    deelnemer

    Het belangrijkste is het document dat je bent toegelaten tot de universiteit in Duitsland, afgezien daarvan natuurlijk het cursusregistratiecertificaat en andere noodzakelijke vereisten zijn een garantieverklaring, verzekering of zoiets. Ik heb ook gesolliciteerd, wanhoop niet, maar ik werd afgewezen terwijl alles in orde was. Als reden lieten ze me iets belachelijks zien, aangezien mijn vader daar ook woont, omdat ik naast hem ging wonen, niet voor school. Ik kreeg deze informatie van awukatt, ik opende in duitsland, en als je geen definitief antwoord gaf toen ze je vroegen wat je gaat doen als je klaar bent met school op je afspraak of je zei dat je erover denkt om in duitsland te blijven, de kamer zorgt ervoor dat ze een negatief antwoord geven.

    cciwann
    deelnemer

    Ook is er geen kans om informatie over wize te krijgen via e-mail of telefoon, voor zover ik weet, als uw document ontbreekt, willen ze het.

    geen_examen
    deelnemer

    Geen van mijn familieleden is daar. Ze stelden een vraag als wat ga je doen als je klaar bent met school, en ik zei dat ik in Turkije ga werken.

    cciwann
    deelnemer

    Ze zeggen dat je het goed hebt gedaan, ik ga in Turkije werken, zodat niemand meer naar Duitsland hoeft te komen. ze proberen de economische crisis op de buitenlanders te schuiven die hier wonen.

    geen_examen
    deelnemer

    Ik zal jullie de huidige situatie uitleggen. Er was een vriend die een studentenvisum kreeg, ik kreeg advies van hem en ik zocht op de buitenlandersafdeling. Ze zeiden dat het proces voorbij is en dat ze jouw beslissing willen. zeiden ze. Vraag dan. Ik belde en vertelde hem het incident. Ik zei dat mijn cursus begint. Ik verwacht niet dat het doorgaat op school. De vrouw zei wat is er, laten we met de cursus beginnen. Ik zei oké, ik hing op. Een week later belde ik de 2e, opnieuw vroeg de vrouw om mijn trackingnummer en ze zei dat er geen antwoord was uit Duitsland, ik zei hoe kan het, ze vertelden ons zo, ze zeiden dat je niet belde, ik zei oké en ik heb opgehangen. De vriend ging echter face-to-face spreken op het buitenlands filiaal. Deze vrouw heeft haar vriend trouwens nog nooit geschud, ik weet niet wat ik moet doen. Het kind dat het visum nam, kreeg het advies om binnen 17 dagen een visum aan te vragen.

    geen_examen
    deelnemer

    Ik vergat te schrijven, de persoon die het visum heeft aangevraagd vanuit Ankara.

    cciwann
    deelnemer

    Nou, mijn vriend, ik heb gebeld en gevraagd hoe vaak, maar ze zeiden dat ze me geen enkele informatie wilden geven. Toen ik het vanuit Duitsland vroeg, zoals jij deed, zeiden ze dingen zoals: we stuurden het nieuws, maar in Turkije zeiden ze altijd dat zelfs als we geen informatie hadden, we toch geen informatie zouden geven. Je zult het begrijpen, je zult wachten wanneer ze het verzenden. De dag dat ik het afwijzende antwoord ontving was de eerste schooldag. De jongens lieten me anderhalve maand wachten en stuurden me het afwijzende antwoord op de eerste schooldag. Ik hoop dat het jou niet overkomt

    geen_examen
    deelnemer

    Laten we eens kijken. Waarom werd je afgewezen?

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (15 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.