› Forumlar › Etkin Öğrenme ve Almanca Kelime Ezberleme Yöntemleri › Almanca Öğrenim Basamakları
-
ALMANCA ÖĞRENİM BASAMAKLARI
Değerli Almanca Öğrenenler ve Öğrenmek İsteyenler:
Almanca öğrenme basamakları, kitaptan kitaba göre az çok değişse de genelde Dilbilgisi (Gramer) aşağıdaki basamakları takip eder. Sıra takip edilmeden dil öğrenmeye kalkışılırsa, hepsi birbirine karışır ve içinden çıkılmaz bir hale gelebilir. Burada kolaydan zora doğru gidiş söz konusudur. Almanca öğrenirken sadece dilbilgisine yönelmek, iyi bir yöntem değildir. Dilbilgisi, öğrenilenlerin sadece % 20 – 25’ini kapsamalıdır. Öğrenilen dilbilgisi konularının metinlerde ve diyaloglarda nasıl kullanıldığını fark edebilmek ve pekiştirmek için düzeye uygun okuma parçaları ve dinleme metinleri temin edilmelidir. Bir konu iyice öğrenilmeden, diğer konuya kesinlikle geçilmemelidir. Almanca öğrenmeye başlarken, Almanca Bilgi Bankası bölümünde yazmış olduğum “Neden Almanca?” ve Etkin Öğrenme Bölümünde yer alan “Yabancı Dil Öğrenirken …. Zaman, Sabır, Çalışma” adlı metinleri okumakta yarar vardır. Kolay gelsin.
İşte öğrenme konuları:
Lektion -1 Ich und die anderen (Ben ve Başkaları) Kendini kısa birkaç cümle ile tanıtmak
Kontakte İletişim/ilişki Birini selamlamak, Dialog kurmak
Jemanden begrüßen (Birini selamlamak)
Sich vorstellen (Kendini Tanıtmak)
Sich verabschieden (Vedalaşmak) Bu ünitede genelde kalıp cümleler öğrenilir.
Grammatik: Verb 1. und 2. Person Singular (Tekil 1. ve 2. şahıs) “Ben” ve “Sen” Öznelerini kullanabilmek
Aussagesatz (İfade cümlesi) Almanca Cümle Yapısını Kavramak (Özne+ Fiil+ Nesne)
Ja – Nein – Frage (Evet- Hayır Sorusu) Fiilin başa geldiği Soru cümlesini kurabilmek ve yanıtlayabilmek
Negation (Olumsuzlaştırma) “Nicht” ve “kein” söcüklerini kullanarak olumsuz cümle yapabilmekLektion – 2 Wir und die anderen (Biz ve Başkaları)
Wer ist das? (Bu Kimdir?) Başkalarını tanıtabilmek ve onun hakkında kısa bilgi verebilmek
Zahlen bis 20 (20' ye kadar saymak ve yazabilmek)Grammatik: Verb 1. , 2. und 3. Person Singular (1.,2.,3. Tekil şahıs öznelerini kullanabilmek)
Ja/Nein/Doch (Evet-Hayır-Evet (“Doch”, olumsuz soruya olumlu yanıt verdiğimizde kullandığımız bir kalıptır.)Lektion – 3 Familie (Aile)
Ich und meine Familie (Ben ve Ailem) Kendisi ve ailesi hakkında bilgi verebilmek
Das deutsche ABC (Alman Alfabesi) Alfabeyi ve harflerin okunuşlarını öğrenebilmekGrammatik: bestimmter und unbestimmter Artikel (Belirli ve belirsiz Artikel) ein/eine
Possessivartikel (İyelik zamirler:benim/senin) mein/dein
Zahlen über 20 (Yirmiden yukarı sayıları öğrenebilmek)
Uhrzeiten (Saatler)Lektion – 4 Schule (Okul) (Bu ünite, daha çok okula gidenler içindir.)
Die Unterrichtsfächer (Dersler)
Stundenplan (Ders Programı)
Schulen in Deutschland (Almanya'daki Okullar)
Notensystem in Deutschland (Almanya'da Not Sistemi) Almanya'da notlar bizdekinin tersidir. 1= Pekiyi,2= iyi
Wie ist …? Adjektive (…. Nasıldır?) Bazı sıfatları öğrenip kullanabilmekGrammatik: Verb – Konjugation Singular/Plural (Fiil çekimlemek tekil/çoğul)
Das Modalverb: mögen (Modal fiilin çekimini ve kullanımını kavramak) ich mag:seviyorum/hoşanıyorumLektion – 5 Die Schulsachen (Okul eşyaları/malzemeleri) (Bu bölüm, kelime bilgisini geliştirmeyi amaçlar)
Räume in der Schule (Okulun bölümleri)
Personen in der Schule (Okulda bulunan kişiler)Grammatik: Possessiv-, und
Negativartikel (İyelik ve olumsuzluk Artikellerini öğrenmek) mein Lehrer/meine Mami /kein Lehrer/keine Mami
Nomen im Plural (Almancada çoğul yapmayı öğrenmek)
Verben mit Akkusativ (-i Hali gerektiren fiilleri öğrenmek)Lektion – 6 Meine Freunde (Arkadaşlarım)
Miteinander reden (Birbirleriyle konuşmak)
Miteinander leben (Birlikte yaşamak)
Wer macht was? (Kim ne yapıyor?)
Wer mag was? (Kim, neyi seviyor?) Bu ünitede arkadaş çevresi ile ilgili sözcük bilgisinin geliştirilmesi amaçlanır.Grammatik: Verben mit Vokalwechsel (Bazı fiillerin çekimlenmesi sırasında 2. ve 3. tekil şahısta ses değişmesi olur. Burada bu fiillerin kavranması amaçlanır.) ich sehe/ du siehst/ er sieht gibi
Modalverben: möchten (Modal fiil “möchten'i kavramak)
Satzklammer (Modal fiillerin kullanıldığı cümle yapısını kavramak)
Imperativ (Almancada emir şeklini öğrenebilmek)
Höflichkeitsform – Sie (Saygılı hitap: Siz)
Akkusativ (Personalpronomen) (-i hali şahıs zamirleri)Lektion – 7 (Bu ünitede gençlerle ilgili sözcükler öğrenilir)
Junge Leute (Genç insanlar)
Wie leben die Jungen? (Gençler nasıl yaşıyorlar/yaşarlar?)
Interessen (İlgileri)Grammatik: Fragepronomen – Wer?/wen?/was? (Soru zamirleri: kim?/kimi?/ne?/neyi?)
Das Modalverb – können (-ebilmek/-abilmek modal fiilini öğrenmek)
Verben mit dem Dativ (-e hali gerektiren fiilleri öğrenebilmek)
Personalpronomen im Dativ (-e hali şahıs zamirlerini kavramak)Lektion – 8 Alltag und Freizeit (Günlük yaşam ve boş zaman)
Was machst du heute? (Bu gün ne yapıyorsun?) Boş zaman faaliyetlerini anlatabilmek
Hobbys (Hobiler)
Berufe (Meslekler)Grammatik: Das Modalverb: müssen (Modal fiili kavramak) müssen=zorunda olmak
Trennbare Verben (Ayrılabilen önekli fiilleri öğrenebilmek)
Zeitangaben (Zaman belirteçleri)
Temporale Präpositionen (zaman belirten edatlar)Lektion – 9 Guten Appetit (Afiyet olsun) Yeme-içme ile ilgili sözcük hazinesini geliştirmek
Das essen wir (Biz bunları yiyoruz)
Das trinken wir (Bunları içiyoruz)Grammatik:
Präteritum von „haben“ und „sein“ (Haben ve sein yardımcı fiillerinin geçmiş zaman şeklini öğrenmek)
Farben (Renkler)Lektion – 10 Reisen/Ferien (Gezi/ Tatil)
Wohin fahren wir? (Nereye gidiyoruz?)
Deutschsprachige Länder (Almanca konuşan ülkeleri tanımak) (Almanya, Avusturya, İsviçre)
Tourismus (Turizm)Grammatik: Präpositionen (Edatlar)
Pronomen – man (man belirsiz öznesini öğrenebilmek)
Einige Verben mit festen Präpositionen (Edatlarla kullanılan bazı önemli fiilleri öğrenmek) (sprechen mit gibi)Lektion – 11 Der Körper (İnsan vücudu)
Was tut weh? (Neren ağrıyor?)
Wie bleibt man gesund? (Nasıl sağlıklı olunur?)Grammatik: Fragepronomen – Welche? (Soru zamiri “Hangi?” yi öğrenebilmek)
Steigerung des Adjektivs (Sıfatların derecelendirilmesini öğrenmek)
Modalverb: müssenLektion – 12 Sport (Sporla ilgili sözcük bilgisini geliştirmek)
Sportarten (Spor türleri)
Wie findest du …? (Sporlarla ilgili görüş sormak ve yanıtlamak)
Meinungen sagen (Düşünceleri dile getirebilmek)Grammatik: Possessivpronomen (alle Formen) (İyelik zamirleri- Tümü)
Das Modalverb: dürfen (izinli olmak modal fiilini kavramak)
Nebensatz mit „weil“ (“weil” ile yan cümle kurmak) Sebep göstermeLektion – 13 Mein Alltag zu Hause (Evde yapılan günlük işler)
Was hast du gestern gemacht? (Dün ne yaptın)Grammatik: Perfekt (Schwache Verben) (-di'li geçmiş zaman / kurallı,zayıf fiiller)
Perfekt (Starke Verben) (kuralsız,kuvvetli fiiller)Lektion – 14 Unser Haus (Evimiz)
Wohnen (Oturma, ikamet)
Mein Zimmer (Odam)
Traumhaus (Rüya ev, hayal edilen evi anlatabilmek)Grammatik: Präpositionen mit Dativ (- hali gerektiren edatlar)
Verben mit dem Dativ und Akkusativ (-e hali ve -i hali gerektiren edatlar)
Modalverben: sollen/wollen (gerekmek ve istemek modal fiillerini öğrenmek)Lektion – 15 Fernsehen (Televizyon)
Was gibt es im Fernsehen heute? (Bugün televizyonda ne var?)
Fernsehprogramm (Televizyon programı)Grammatik: Reflexive Verben (Dönüşlü fiiller)
Verben mit Präpositionen (Edatlarla kullanılan fiiller)
Nebensatz mit „dass“ (dass- bağlaçlı yan cümle)Lektion – 16 Die Kleidung (Elbiselerle ilgili sözcükleri öğrenmek)
Mode (Moda)Grammatik: Adjektive im Nominativ, Akkusativ und Dativ (Sıfat çekimini öğrenmek)
Mit dem bestimmten Artikel (Belirli Artikelle)
Konjunktiv-11 (İstence kipi)Lektion – 17 Reisen (Seyahat)
Eine Reise machen (Seyahat etmek)
Unterwegs (Yolda)Grammatik: Adjektivdeklination mit unbestimmtem Artikel (Belirsiz Artikelle sıfat çekimi)
Nebensatz mit „um … zu/damit“ (Amaç belirten yan cümleyi öğrenmek)
Präteritum (Geçmiş zamanın Hikayesini öğrenmek)
Genitiv (-in hali)Lektion – 18 Essen/Trinken (Yeme/İçme)
Geburtstag feiern (Doğum gününü kutlama)
Lebensmittel und Getränke (Yiyecek ve içecekler)Grammatik:
Relativsatz – Relativpronomen (Relativ cümleyi öğrenmek)
Konjunktiv-1 (Knjunktiv-1'i/ dolaylı Anlatımı öğrenmek)(Üniteler isteğe bağlı olarak atlanabilir, ama dilbilgisi öğrenim sırası atlanmamalıdır. )
MİKAİL
-
çok teşekkürler hocam almancaya yeni başlayan arkadaşlarımız için hem yolumuzu kaybettiğimiz
zaman bakabilecğimiz bir takvimm.
tesekkürler hocom ssizlerin sayesinde almancayi ögrenecegim
Bu senin gayretine bağlı Sevgili Atom. Düzenli çalışınca neden olmasın. Başarılar dilerim.
Cok sagolun sevgili hocam benim gibi sabirsizlar icin Abdulhamidhan nin da yazdigi gibi takip edilesi bir (takvim)!
Esenlikle kalin!Sevgili Mucizemsin; konular değil de dilbilgisi basamakları az-çok böyle gider.Dil öğrenenler bu aşamaları takip etmelidirler.Alttan bir konu eksik olursa, zincirin halkası eksik kalır, ve o konunun eksikliği hep duyulur.
Selamlar.danke schön hocam inşALLAH BENDE ÖĞRENECEĞİM SAYENİZDE
iste aradigim buydu almancaya nasil baslamak insallah faydasi olur cooooook tesekkürler
Sevgili Mustafa, dil öğrenme yolunda üstün başarılar dilerim. Zorluklarla karşılaşılınca pes etmek yok. “Ben bu dili kesin öğreneceğim” cümlesi aklından asla çıkmasın. Selamlar.
sanacok tesekkür ediyorum arkadasim ama cok zor geliyor ama mecburum ben avusturyada yasiyorum ise girmek ,doktora gitmek ,yani yasamak cok zor almanca bilmedigin zaman,yardimlariniz icin cok tesekkür ediyorum kendimden de pek fazla bi umudum yok cok üzülüyorum elimden gelemi yapmaya calisiyorum
biz sizin borcunuzu nasıl öderiz sayın Mikail hocam??
saygılarımla…biz sizin borcunuzu nasıl öderiz sayın Mikail hocam??
saygılarımla…Ne borcu Sevgili Alperen! Yazdığım konular, çok az da olsa gençlerimizin işlerine yarıyorsa, amacıma ulaştım demektir. Teşekkürlerimle sevgi ve başarı dileklerimi sunarım.
Mikail hocam size ve ailenize sağlıklı ve mutlu günler diliyorum.
Berat kandiliniz mübarek olsun.SaygılarımlaBilmukabele, Değerli Murat Hocam! Çok teşekkür eder, selam ve saygılarımı sunarım. Her şey gönlünüzce olsun.
tşklerrrrrr………
Elinize ve emeğinize sağlık.
bunları A1.1 A1.2 A2.1 A2.2 gibi sınıflandırmalarınıda verirseniz, sevinirim.
şimdiden Teşekkürler
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.