örnek cümleler yazin

Başlatan esma 64, Ekim 27, 2009, 12:43:30 ÖÖ

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

esma 64

arkadaslar almancada sifatlar diye baslikta sifatlar var  ama ben tam anlamadim daha dogrusu cümle icinde nasil söyleniyo bilmiyorum biraz örnek verebilirmisiniz  mesela sicher vor veya nützlich für bunlari nasil kullancaz

metty

Es ist ziemlich sicher (davor), dass sie eine Stelle an der Universität bekommt;(ancak 'davor' nerdeyse hiç kullanılmaz)
Er freut sich sicher, wenn wir ihn besuchen.
Ich bin mir absolut sicher (davor), dass sie meine Kassette noch hat
Er freut sich sicher, wenn wir ihn besuchen
Niemand ist sicher vor dem Tod .

Es war für die Natur sehr nützlich, dass es endlich wieder geregnet hat
Er war seinem Freund beim Reparieren des Autos nützlich; Er hat sich bei der Gartenarbeit nützlich gemacht(Buradaki anlamı: birine yardımcı olmak)
'Gibt es Viren, die nützlich für den Menschen sind?-Nein. Es gibt nützliche Bakterien … aber keine nützlichen Viren '

Sıfatlar konusunda biz genelde ismi niteleyen olarak öğrendik. Yani ismin önüne gelen ve ismi niteleyen kelimeye sıfat denir. Nasıl sorusuna cevap verir.'Es gibt nützliche Bakterien'  nasıl bakteriler 'yararlı'. Bu konuda da sıfat artikelin değişimine göre 'e veya en' alır. 'aber keine nützlicheN Viren' (burada 'die' çoğul olduğu için sıfat sonuna 'N' almıştır.) gibi konu devam eder. Ancak sizin verdiğiniz 'sicher vor' sıfat konusunda değil 'Präpositionen ' konusunda geçer genelde. yada Akkusativ und Dativ başlığı altında da geçebilir. Kitapta örnek cümleler verilmemiş mi?

Elimden geldiği kadarıyla yardımcı olmaya çalıştım. Yanlışım varsa arkadaşlar düzeltebilir. Selametle...

esma 64