ALMANCAX => Almanca Dersleri İle İlgili Sorular ve Cevaplar

Konu: Bilmeyenler sorsun

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [ 14 ] 15 16

khoLpa$aLı 17.01.2008 22:00:49

Alıntı yapılan: warum - Ocak 17, 2008, 09:22:40 ÖS
Mein hobby ist Musik hören,reisen und naturlich Kino ;)
Das ist falsch
Meine Hobyys sind  Musik hören,reisen und naturlich Kino      das ist richtig.

khoLpa$aLı 17.01.2008 22:02:21

Alıntı yapılan: cebrail7 - Ocak 08, 2008, 09:04:59 ÖS
ıch bin liebe ne demek ayrıca seni seviyorum ne demek ::) :laugh:
Ich liebe dich         seni seviyorum demek.

17.01.2008 22:49:54

Alıntı yapılan: asy.83 - Ocak 17, 2008, 09:17:47 ÖS
selam
reflexivpronomen konusunda anlamadigim bisey var yardimci olursaniz cok sevinirim
örneklerde der,die das lariyerlestirirken takiliyorum ve reflexivpronomenlardada dativ akk yanliskullaniyrum örnegin;

Schon gut.Aber du solltest dich bei Sonja entschuldigen. (burda bei dativ degilmi dir kullanmamiz gerekmiyomu)

Ja,sehr,ich habe mir gerade ein Buch über Horoskope gekauft. (burdada über akk olmuyomu dich)

den du alles fragen kannst (burda fragen fiili nach+dativ degilmi yani dem)

yani dativ yerine akk , akk yerinede dativ yapiyorum hep.Yada ben konulari iyice karistirdim kafam almiyo :)

Reflexivpronomlar konusunda şaşırman doğal çünkü bunlar  2 gruba ayrılır
Birinci grup normal çekime tabi olan dönüşlü zamirler;sich freuen,sich entschuldigen,sich setzen ...gibi ;almancada dönüşlü fiilerin büyük bir çoğunluğu bu guptadır ve bunlarda dönüşlü zamir özneye göre hep şu şekilde çekilir; ich entschuldige mich/du entschuldigst dich/ er,sie es entschuldigt sich/wir entschuldigen uns/ihr entschuldigt euch/Sie,sie entschuldigen sich

2, Grup dönüşlü fiiller ise dativ alanlardır,bunların sayısı oldukça azdır.Bu fiillerde dönüşlü zamir sadece ich- du- formunda dativ alır yani ich' de mir, du' da dir haline döner .Diğer şahıs zamirlerinde (er,sie ,es,wir,ihr,Sie,sie) yine ilk gruptaki gibi aynı çekilir.Bu fiillere örnek verecek olursak sich überlegen(iyice düşünmek)sich vorstellen (dativ alan şekliyle hayal,tasavvur etmek) kaufen  fiilindede sich gelince (kendine bir şey almak)
Örnekler;
Ich kaufe mir ein Buch.( Kendime bir kitap satın alıyorum)
Kauf dir ein Buch! ( Kendine bir kitap satın al)
diğer şahıslarda dediğim gibi reflexivpronomen aynı çekime tabidir.
Wir kaufen uns ein Buch.

Ich überlege es mir anders/ Du überlegst es dir anders .UMarım biraz aydınlatabilmişimdir.Ama bu kullanarak öğrenilecek bir konu zaten.
Senin verdiğin örnekte ise: sich entschuldigen bei- bu normal çekime tabi bir dönüşlü fiildir ordaki bei fiille birlikte kullanılması gerekn bir Praeposition sadece ve evt. dativ alır ama bu bei - dönüşlü kısmıyla hiç ilgisi yoktur
sen Sonya dan özür dilemeliydin /doğru bir cümle /ordaki dönüşlü zamir  dich/normal kurala göre çekilmiştir

asy.83 18.01.2008 00:05:49

tesekkür ederim yardimin icin doga daha iyi anladim

nachtigall 18.01.2008 00:41:09

bu anlatmi özetleyecek olursak

özneden sonra nesne alirsa mir olur  :ich wasche mir die  Hande  (burda özne olan ich en sonra nesne olan eller geldigi icin "diye" dönüslülük veririz.

Eger nesne olmazsa mich olur.

ich wassche mich (yikaniyorum)

bu sekil bunun kuralidir,

Türkce anlattimki anlayasininz diye eger analsilmazsa almaca gramatik olöarak da anlatabiliirm

vsslm

dafne 25.01.2008 13:26:44

merhaba ben almanca mütercim tercümanlık okuyorum bu sene başladım hazırlıktayım ama bir hocamız şimdiden dönem ödevi olarak shrek filmlerinin üçünü de izleyip almanca özetini istedi filmleri izledim ama almancaya çevirirken çok zorlanıyorum sadece 1 dönem alamanca gördük ne yapcamı bilmiyorum işin içinden çıkamıyorum:(

nachtigall 25.01.2008 15:24:42

Alıntı yapılan: jentzsch - Ocak 08, 2008, 01:12:08 ÖÖ
nachtigall oluyo beee...ben masada calismayi hic sevmiyorum söylee cekyata uzaniyorum öyle calisiyorum.yani yatarak dil ögreniliyor ;D

jenc du bist Ausgenommen

da kansst machen  ;D

mer19 26.01.2008 22:58:48

iyi aksamlar arkadaslar zu+infinitiv und(ohne zu)verb+verb konusunu bilen anlatabilirmi

khoLpa$aLı 27.01.2008 03:04:43

forumda olması lazım bi bakıver istersen.

mer19 27.01.2008 10:54:21

GUNAYDIN  Kholpasali:)formu inceledim bir yerde buldum ama anlayamadim almanca verilmisti ileri seviyeler icin turkce aciklamali anlatilmiyor mu ;)

xx ll 27.01.2008 16:07:18

Im anderen Abteil

Micky und Matze sind in Wörgl eingesteiegen.In ihrem Abteil ist ziemlich eng. Da sind Berge von Koffern.Und auBerdem sind sie zu fünft im Abteil: Micky,Matze,eine ältere Dame und zwei junge Mädchen, das eine blond das andere dunkel und beide sehr hübsch.”Na, ihr beiden!” fängt  Micky ein Gespräch an. “ Ihr habt wohl eine läangere Reise vor?””Wir?nein.Wir steigen an der nächsten Station aus”,antwortet die Dunkle. “Schade”, sagt Matze.”Na ja ,da kann man nichts machen.”Aus dem Lautsprecher kommt eine Stimme:”Meine Damen und Herren, in Kürze erreichen wir Innsbruck.Die beiden Mädchen stehen auf.”Los, komm, wir helfen ihnen!”,sagt Micky leise zu Matze.”Können wir euch helfen?”,fragt et charmant.”Wem? Uns?, fragt die Blonde verblüfft zurück.Aber Micky ist nicht mehr zu bremsen.Er holt drei KOffer von der Gepäckablage und macht sich auf den Weg zur Tür. Da hört er eine Stimme:”Junger Mann, was fällt Ihnen ein! Legen Sie sofort meine Kroffer wieder hinauf!”Wan-wa-was?” stottert Micky.”Die koffer gehören Ihnen?” Die beiden Mädchen lachen:”Ja, so kann’s gehen.Wir haben näamlich gar kein Gepäck.Tschüs!”Und sie gehen lachend hinaus.

Aynı metni Mikail beye de yazdım fakat gerçekten acil o yüzden yardım istiyorum bu parçada ki gramerleri bulmam gerekiyor fakat yeni başlayanlardan olduğum için pek bir şey anlamadım sizin gramer derslerinide inceleyince benim parçayla ilişki kuramadım yardımcı olursanız sevinirim

asy.83 29.01.2008 18:36:09

mer19 forumkisminda almancax dershanesi-almanca bilgi bankasi kisminda sayfa 5te aradigin konu türkce olarak var

nachtigall 29.01.2008 21:03:28

Alıntı yapılan: xx ll - Ocak 27, 2008, 04:07:18 ÖS
Im anderen Abteil

Micky und Matze sind in Wörgl eingesteiegen.In ihrem Abteil ist ziemlich eng. Da sind Berge von Koffern.Und auBerdem sind sie zu fünft im Abteil: Micky,Matze,eine ältere Dame und zwei junge Mädchen, das eine blond das andere dunkel und beide sehr hübsch.”Na, ihr beiden!” fängt  Micky ein Gespräch an. “ Ihr habt wohl eine läangere Reise vor?””Wir?nein.Wir steigen an der nächsten Station aus”,antwortet die Dunkle. “Schade”, sagt Matze.”Na ja ,da kann man nichts machen.”Aus dem Lautsprecher kommt eine Stimme:”Meine Damen und Herren, in Kürze erreichen wir Innsbruck.Die beiden Mädchen stehen auf.”Los, komm, wir helfen ihnen!”,sagt Micky leise zu Matze.”Können wir euch helfen?”,fragt et charmant.”Wem? Uns?, fragt die Blonde verblüfft zurück.Aber Micky ist nicht mehr zu bremsen.Er holt drei KOffer von der Gepäckablage und macht sich auf den Weg zur Tür. Da hört er eine Stimme:”Junger Mann, was fällt Ihnen ein! Legen Sie sofort meine Kroffer wieder hinauf!”Wan-wa-was?” stottert Micky.”Die koffer gehören Ihnen?” Die beiden Mädchen lachen:”Ja, so kann’s gehen.Wir haben näamlich gar kein Gepäck.Tschüs!”Und sie gehen lachend hinaus.

Aynı metni Mikail beye de yazdım fakat gerçekten acil o yüzden yardım istiyorum bu parçada ki gramerleri bulmam gerekiyor fakat yeni başlayanlardan olduğum için pek bir şey anlamadım sizin gramer derslerinide inceleyince benim parçayla ilişki kuramadım yardımcı olursanız sevinirim

mikai bey onlari buldu ve yazdi

oraya iyi bak

vsslm

30.01.2008 00:05:20

KONJUNKTIV=dilek kipi
Plusquamperfek=mis'li gecmis zaman
ich wäre gefahren=???
FUTUR I=gelecek zaman
ich werde fahren=???
FUTUR II=gelecekte bitmis zaman
ich werde gefahren sein=???
KONDITIONAL=???
PRÄSENS=simdiki zaman
ich würde fahren
IMPERFEKT I= ???
ich würde gefahren sein=????
IMPERFEKT II=???
ich wäre gefahren=???

Arkadaslar  bunlarin türkce karsiliklarini yazarmisiniz lütfen.....

inlingua 31.01.2008 11:56:52

merhaba bana bu bir kac seyi akkusativ olarak perfekt te ornek gosterirmisiniz

begrüßen:direktorin,kollege----bunlarla nasil cumle kurunabilinir perfekt olarak akk

fragen:tourist,radfahrer,nach dem keller

kennen:studenten,professerin

nehmen:patient,medikament

untersuchen:artz,patient

es gibt:florida wieder,sturm

kennen lernen:du ,dein mann,wo

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [ 14 ] 15 16